From Paris to Berlin? Rom, Riga eller kanske Prag?

Först och främst så får jag väl säga Välkomna till min (ännu en) nya blogg! Jag kände för lite förnying, men ville ändå inte radera min gamla (sabbi.webblogg.se). Bloggen jag hade innan den förra, den var ganska framgångsrik men en dag kände jag att jag inte tyckte det var kul att blogga längre, inte på en nivå där man ständigt måste förnya och komma på bra saker, så jag lade ner allt. Men nu är jag back on track och som bloggen heter, så är den freaking fierce! Eller ja, den kommer bli det när jag fått iordning på designen, den är snart klar kan jag förtella :)


Nu till det lite mer roliga;

Min kära mamma nollar för 5:e gången den 17 september. Och jag har alltid sagt att jag ska ge henne något extra fint i 50 års present. Först var det snack om en resa till Thailand, men som vanligt blev det mest mycket snack och lite verkstad.. Men sen hörde jag med henne lite om vilka länder hon hade velat resa till och så och då sa hon Paris, vilket är en av de städerna jag också vill åka till! Saken är den att mamma inte vet om att jag ska bjuda henne på någon resa, så det kvittar ju vilket land jag väljer, men här behöver jag er hjälp! Vi ska åka på en weekend på 3-4 nätter och vi kommer åka den 26 september, efter att jag kollat in mammas lediga dagar. Kruxet är att jag inte kan bestämma mig för vilket land! Jag har såklart kollat runt på resor till Paris, men de flesta ligger över min budget! Jag sade från början att resa+hotell inte får gå på över 4000 kronor.. Jag vet, liten budget, men hey! Jag måste leva lite med. Fickpengar och sånt är redan fixat, och nu återstår bara själva resan. Jag behöver bara er hjälp! Vilket av följande länder låter bäst att åka till? Vart tror ni man kan uppleva mest? Massa kulturella saker vill vi göra, och om det blir Paris så åker vi självklart till Disneyland! But HELP! Har ni själv varit i något av länderna? Ge mig tips isåfall! Tänk på, inte mer än 4000 kronor! Ni får gärna komma med fler tips på weekend-länder!

London
Paris
Prag
Riga
Rom
Skottland
Berlin
Barcelona
Venedig
Madrid

Uppskattar er hjälp att göra min mammas 50 års dag till den bästa! Som tur är känner hon inte till att jag gjort en ny blogg, så mihi hon vet inget. Och resan kommer bli en överraskning, på flygplatsen.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Rom, inga tvivel.

Det är underbart, det är så sjukt vackert.

+ att de är gångavstånd till allt, man behöver inte bry sig om massa transportmedel och så.



Väldigt väldigt trevlig stad, jag var själv där med min mamma och vi hade det jätte trevligt.



och angående jobben, jag håller med. Men de är inte alla som förstår de som vi gör ^^ haha... Pengar är alltid gött.. sycnd bara att man inte alltid har dem hahaha.. Ha en bra lördag du med.



<hjärta3

2008-08-23 @ 07:00:28
URL: http://twilightdevil.blogg.se/
Postat av: Anna.

Kan man nog mycket möjligt göra om man bokar så snabbt som möjligt.. Men var är en annan fråga, sök med hjälp av reseguiden eller någonting liknande..

2008-08-23 @ 07:25:19
URL: http://twilightdevil.blogg.se/
Postat av: Johanna

Jag har varit i Riga och tycker att det var intressant där. Rekomenderar det. Dock var jag bara på en kryssning dit vilket innebar att vi var bara några timmar i land men skulle vilja vara där några dagar. Tror inte det är så dyrt heller.

Fast dom andra städerna låter också väldigt intressanta =) Så hmm vet inte vad du ska välja. Hehe.

2008-08-23 @ 08:15:29
URL: http://yanii3.blogg.se/
Postat av: s h o p a h o l i c m a m m a n

jAG SKULLE VÄLJA LONDON ELLER PARIS! KRAM t

2008-08-23 @ 08:28:48
URL: http://shopaholicmamman.blogg.se/
Postat av: Linn

London.

2008-08-23 @ 09:26:28
URL: http://linnlouis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Värd att minnas?

E-postadress: (bara jag som ser darling)

URL/Din blogg?:

Speak it out:

Trackback
RSS 2.0